torsdag den 21. februar 2013

Raglan tunika

Nu er jeg begyndt på raglan-indtagningerne på min kærestes bluse, som er denne Drops-model:



Jeg strikker den i mørkegrå. Den bliver rigtig pæn. Jeg har dog måttet strikke ærmerne 10 cm kortere i forhold til det, der er angivet i opskriften. Jeg lægger et billede ud af blusen, så snart den er færdig.

Når den er færdig, skal jeg i gang med en tunika til mig selv. Det er også en DROPS-model. Den har jeg bestilt garn til idag - Eskimo i mørk rosa. Jeg har også planer om, at jeg skal i gang med en norsk Mariustrøje. Men da jeg har brug for en varm trøje hurtigere, end jeg kan få sådan en strikket, så er valget i første omgang faldet på denne DROPS-model, som skal strikkes med pind 7-8:

3 kommentarer:

  1. Nøj, blusen er også rigtig lækker ud! Det bliver spændende at se den i en anden farve.

    Jeg kan godt forstå, at du gerne vil strikke tunikaen. Modellen er rigtig flot og enkel - og ikke mindst holder jeg meget af eskimogarnet! Det er så lækkert!

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt lide, at den er så enkel, som den er. Den skal afløse en af mine købe strikbluser, som er begyndt at få huller hist og her. Og så tænkte jeg, at jeg ligeså kan strikke en frem for at gå på jagt i tøjbutikkerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå, at du vil. Så bliver den også mere unik! Men det tykke eskimogarn går det også forholdsvis stærkt.
      Jeg gælder mig til at se det færdige resultat.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...