fredag den 26. april 2013

Koldinghus og Skamlingsbanken

Min kæreste og jeg er taget på Store Bededagsferie i det ganske danske land. Idag kørte vi til Kolding. Efter ankomsten spiste vi frokost på Restaurant Over Åen. Min kæreste havde fået en Smartbox i fødselsdagsgave, som vi benyttede os af. Vi fik meget lækker Tapas:


Efter frokost gik vi op til Koldinghus:


På Koldinghus har de i øjeblikket udstillingen Unikaform - kongelige uniformer som inspiration. Her kommer der billedspam fra udstillingen:




























Efter besøget på Koldinghus kørte vi til Skamlingsbanken, inden vi kørte videre over til min mor i Odense:



Ved Skamlingsbanken er der også et mindesmærke for faldne modstandsfolk under besættelsen 1940-1945:











3 kommentarer:

  1. Sjovt at se billeder for min hjemegn på din blog. Du burde også have besøgt Trapholt, der er en udstilling af Nick Cave, som viser hvordan hans verdenssyn er. Han har designet tøj syet kun af og med knapper, og mange andre skønne sager.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Kom faktisk i tanke om, at du da vist bor i området. Lidt sjovt. Jeg vil også gerne besøge Trapholt snart. Jeg har i øvrigt tit været på Trapholt, når vi var på besøg hos min farbror og tante i Kolding. Min farbror døde for 5 år siden, men min tante bor stadig i byen. Jeg mener min farbror var med til at bestemme, hvordan Trapholt skulle se ud, idet han sad i den komite, der skulle vælge vinderen af en arkitektkonkurrence. Et meget smukt museum, synes jeg. Jeg må da vist lige tjekke, hvornår den Nick Cave udstilling slutter. Vi kunne desværre ikke nå det hele idag.

      Slet
  2. Fantastiske billeder, det kunne da være man skulle ned og se den udstilling :-))

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...