torsdag den 16. maj 2013

Vorde, Fiskbæk, Romlund

I går, onsdag, var vi atter på farten. Vi skulle mødes med den anden menighedsrådsformand i løbet af få dage. Denne gang formanden for menighedsrådet i Vorde-Fiskbæk-Romlund Pastorat. Det ligger ved Hjarbæk Fjord. Her var min morfar præst i årene 1954-1992. De var meget glade for min morfar i de mange år han var deres præst. Efter min morfar fik de en kvindelig præst, som netop er gået af. Så i næsten 60 år har de kun haft to præster.

Vi kørte lige så snart, jeg havde fået fri fra arbejde. Inden vi skulle mødes med menighedsrådformanden, kunne vi lige nå at køre forbi de tre kirker. Vi var først ved Vorde Kirke, hvor min morfar og min moster ligger begravet. Jeg havde taget tulipaner med fra min svigermors have, som jeg satte ved graven.
 



Dernæst kørte vi til Fiskbæk Kirke...


... og Romlund Kirke, som er pastoratets mindste kirke.

 
 
Alle kirkene var lukkede, da vi kom forbi mellem 16 og 17. Efter vi havde talt med menighedsrådsformanden i ca. 1½ time kørte vi ind til min mormor i Viborg. Hun var så venlig at give aftensmad. Det var dejligt - både at besøge min mormor og få mad, inden turen gik hjemad til Århus igen.
 

Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...